Nieuw project van start: ‘Welkom in Mijn Vreedzame Wijk’

Met ondersteuning van het VSBfonds, stichting Kinderpostzegels en Gemeente Utrecht zijn we in co-creatie met Stichting Welkom in Mijn Wijk (WIMW) een project gestart om segregatie in het onderwijs en ook in de stad tegen te gaan. Het project richt zich – naast het verbinden van gemeenschappen – nog meer op het ‘overbruggen naar de ander’.
Door gebruik te maken van de eerdere ervaringen en expertise opgedaan op het gebied van betekenisvolle ontmoetingen door Stichting WIMW en deze te koppelen aan de bestaande aanpak van de Vreedzame wijk, willen we de ontmoeting tussen kinderen uit verschillende wijken opnemen in het implementatietraject van een Vreedzame wijk. Deze ontmoetingen worden georganiseerd samen met de verschillende partners (jongeren, welzijn, ouders) uit de wijk.
In twee wijken vindt in 2020 een pilot plaats. De ervaringen worden meegenomen om de ontwikkelde lessenserie en handleiding voor docenten te verbeteren. Deze zullen na afloop voor geïnteresseerde wijken ter beschikking komen.