Samen staan we sterk, daarom roept Dennis iedereen op om vreedzame berichten, foto's filmpjes naar ons op te sturen zodat we aan elkaar kunnen laten zien hoe we samen deze moeilijke tijd proberen door te komen.

Een inzamelingsactie van Juf Lotje van de Luc Stevensschool in Utrecht - Kanaleneiland omdat peuters meer hebben aan concreet speelmateriaal dan aan digitale lessen en papier. Dit is de opbrengst van 1 dag in haar straat!

De jongerenredactie van Jong030 maakte deze video met een boodschap.

Jongerenwerker Hanae Haddouche van stichting JoU vertelt in dit interview op Funx.nl radio waarom ze deze videoclip hebben gemaakt.

Saida, Nadia, Suzanne, Seyma & Karima van de Vreedzame Buitenkasten in Amersfoort hebben een Activiteiten Doe Boek voor thuis gemaakt boordevol leuke kleurplaten, kruiswoordpuzzels, tips en nog veel meer!

De ambulant jongerenwerkers van JoU Utrecht lopen in de wijken. Ze hebben contact met jongeren die buiten zijn. Dit flyertje in de vorm van een viltje kunnen ze naar jongeren gooien, immers: #houdafstand

Marjolein, de juf van groep 4 en haar collega's op vreedzame school De Vuurvogel in Uithoorn stoppen verjaardagskaarten in de bus bij leerlingen die in deze periode jarig zijn. "Het is belangrijk deze verbinding te houden. We vieren de verjaardag natuurlijk alsnog als we weer naar school gaan, want een feestje is altijd leuk!"

Deze videoclip is een initiatief van DOCK jongerenwerkers die hiermee de jongeren op straat willen bereiken.

Marjolein van de Petrus Dondersschool in Vreedzame Wijk Den Haag - Vrederust maakt mooie filmpjes over thuisactiviteiten bij lesmateriaal van De Vreedzame School dat door CED-groep is ontwikkeld.

De opsteker-challenge en de opstekerslinger
De gevoelsthermometer