Uitnodiging bezoek aan Vreedzame Wijk Vrederust - Den Haag

Hoe gaat het er in de praktijk aan toe in een vreedzame wijk? Hoe zie en voel je dat je welkom bent in de wijk? Scholen, jongerenwerk, sport, wijkagenten en ouders in de wijk Vrederust in Den Haag zijn een aantal jaar geleden gestart om hier mee te oefenen met elkaar; democratie moet je leren. Zij staan open om geïnteresseerde collega’s uit ander wijken te ontvangen en mee te nemen in hun zoektocht om te bouwen aan een positieve sfeer in de wijk.

Nieuw project van start: ‘Welkom in Mijn Vreedzame Wijk’

Met ondersteuning van het VSBfonds, stichting Kinderpostzegels en Gemeente Utrecht zijn we in co-creatie met Stichting Welkom in Mijn Wijk (WIMW) een project gestart om segregatie in het onderwijs en ook in de stad tegen te gaan. Het project richt zich – naast het verbinden van gemeenschappen – nog meer op het ‘overbruggen naar de ander’.

Webinar ‘samen opvoeden’ voor ouders

Namens de ouderstuurgroep van Basisschool de Boomgaard ontwikkelde Lieke van der Hamsvoort samen met Dennis de Vries van Stichting Vreedzaam in november j.l. een webinar over "Samen opvoeden in spannende tijden". Aan de reacties van de volgers te horen is dit een goede manier om in contact te komen met ouders.

Leerlingen opleiden tot goede digitale burgers

Hoe leid je leerlingen op tot goede digitale burgers? Leo Pauw, grondlegger van De Vreedzame School en gepromoveerd op burgerschapsvorming, vertelt in deze 'Kennisnet podcast' hoe De Vreedzame School dit doet.