Webinar ‘samen opvoeden’ voor ouders

Een ouderavond vanaf de bank en geen oppas regelen; het bleek een mooie toevoeging aan het in contact komen met ouders.

Met maar liefst 96 inschrijvingen kunnen we het eerste webinar een succes noemen. Na afloop stonden we bol van de energie. Wat een gave manier om met ouders in contact te komen. Als ouderstuurgroep van OBS De Boomgaard in Leidsche Rijn zijn we samen met de directeur steeds op zoek naar nieuwe mogelijkheden om in contact te komen met de ouders. Vorig jaar kwamen we met het idee om een webinar te maken. Voor zowel Stichting Vreedzaam als de school was dit een nieuwe werkwijze. Tof dat beide partijen zo openstaan voor nieuwe ideeën.” (Lieke van der Hamsvoort, lid ouderstuurgroep en ontwikkelaar)

Namens de ouderstuurgroep van Basisschool de Boomgaard ontwikkelde Lieke van der Hamsvoort samen met Dennis de Vries van Stichting Vreedzaam in november j.l. een webinar over "Samen opvoeden in spannende tijden". Aan de reacties van de volgers te horen is dit een goede manier om in contact te komen met ouders. Een ouderavond vanaf de bank en geen oppas regelen. Het is absoluut geen vervanging voor echt contact, maar zeker een goede toevoeging.