Miniconferentie

Vreedzaam, een brede blik op burgerschapsvorming:
hoever zijn we gekomen?

Op donderdag 27 september 2018 organiseert Stichting Vreedzaam i.s.m. de Gemeente Utrecht een miniconferentie onder de titel: Vreedzaam, een brede blik op burgerschapsvorming: hoever zijn we gekomen? in het ZIMIHC Theater Stefanus in Utrecht (Overvecht).

In 1998 startte de eerste 'vreedzame' school in Utrecht. En tien jaar geleden werd Overvecht de eerste Vreedzame Wijk. Een mooi moment om de balans op te maken: wat hebben we bereikt? En wat zijn de uitdagingen voor de toekomst?

Dit is het programma:

Het centrale deel van het programma bestaat uit 27 gesprekstafels over verschillende thema’s in relatie tot burgerschapsvorming en/of Vreedzame School of Vreedzame Wijk. Aan elke tafel kunnen 12 deelnemers aanschuiven. Er wordt een good practice gepresenteerd én er staat een ‘kwestie’ of vraag centraal waarover met de tafelgenoten van gedachten wordt gewisseld.
Het is de bedoeling dat u één gesprekstafel uitkiest. Bij binnenkomst dient u uw keuze aan te geven aan welke tafel u wilt aanschuiven. Bereid u dus vast voor op die keuze! Hieronder alvast een korte opsomming van de thema’s van de tafel:

Klik hier voor meer informatie over de good practice en de centrale vraag bij elke tafel. Om aan de hand daarvan uw keuze te maken.

Locatie: Het adres van ZIMIHC Theater Stefanus is Braziliëdreef 2 in Utrecht. Er zijn voldoende gratis parkeerplekken. Bus 1 stopt bij halte Amazonedreef.

Doel van de miniconferentie is meerledig: inspiratie bieden, met elkaar nadenken over de uitdagingen, én het stimuleren van een beweging rondom Vreedzaam. Met het oog daarop willen we na afloop van de bijeenkomst een deelnemerslijst rondsturen met naam, organisatie en mailadres van alle aanwezigen. Mocht u daar bezwaar tegen hebben, zou u dat ons dan willen laten weten? Dan halen we u van de lijst.

Heeft u een vraag of opmerking: stuur een bericht  naar dit mailadres.