Zeeburgereiland ook Vreedzaam

De sportheldenbuurt is de eerste wijk van het nieuwe Zeeburgereiland. Een buurt in ontwikkeling, een buurt waar nog dagelijks nieuwe mensen komen wonen. En toch wonen sommigen er nu al jaren. En de komende jaren komen er op het hele Zeeburgeiland in Amsterdam-Oost, nog duizenden mensen, bedrijven, scholen en voorzieningen bij. Maar hoe gaan we dat dan samen doen? Hoe maken we er één buurt van? En wat voor buurt moet dat zijn? Ofwel, wat is onze droom voor Zeeburgereiland 2025?

Via de Vreedzame Wijk willen we daar nu aan gaan werken. Aan een wijk waar we met elkaar samenleven, waar iedereen welkom is, maar ook verantwoordelijk is voor het eiland. Waar mensen in al hun verscheidenheid, zoals leeftijd en achtergrond, een samenleving creëren waar iedereen gezien wordt en er mag zijn.

Vanuit de Sportheldenbuurt rollen we dit dan verder uit naar de nieuwe wijken die er nog gaan komen in de komende jaren.

Tijdens de KICK-OFF op 3 juli spraken we met verschillende partners uit de wijk, de intentie uit om te werken aan de standpunten: 'We horen bij elkaar' en 'Iedereen is welkom en zorgt voor de buurt'.

Bekijk het filmpje van IJburg TV