Waardevolle initiatieven
We streven ernaar om onze kennis en ervaring zo breed mogelijk te delen. Dat doen we onder andere door samen te werken met partners die ook de ambitie hebben om democratische burgerschapsvaardigheden bij jeugd en wijkbewoners te versterken. In deze rubriek belichten we waardevolle initiatieven van samenwerkingspartners die ons inspireren en ‘de vreedzame wijk’ een stapje dichterbij brengen.

Stichting Nivoz sterkt leraren, schoolleiders en betrokkenen bij de uitvoering van hun pedagogische opdracht. In verdiepende gesprekken met mensen uit hun brede netwerk wordt hier op inspirerende wijze uiting aan gegeven.

Luister verder...

Stichting Vreedzaam, Taal Doet Meer en Perspectief Coaches werken de komende jaren samen met actieve ouders in Ouders van Betekenis. Dit Utrechts stedelijk netwerk bundelt de krachten van ouders die gezamenlijke verantwoordelijkheid voelen voor en willen werken aan, een betrokken gemeenschap voor kinderen.

Critical Mass ntwikkelt tentoonstellingen, installaties, films en games die ogen openen en mensen laten reflecteren op hun eigen houding en gedrag. Zo brengen we gesprekken op gang en activeren we mensen om zich in te zetten voor een inclusieve samenleving.

Project Vriend & Vijand in de klas
Een school is een samenleving in het klein, met eigen sociale regels en manieren van hoe mensen met elkaar omgaan. VRIEND&VIJAND helpt scholen om buitensluiting, pesten, discriminatie en geweld tegen te gaan. Samen met Critical Mass werken aan een veilige school? Doe mee met VRIEND&VIJAND.