Terugblik activiteiten 2020

"Pas op, er staat een zebra voor je!"
Kinderen van de kindercommissie Uithoorn denken na over kwesties die voor hen van belang zijn. Zoals veiligheid in het verkeer. De automobilist wordt zo ludiek op zijn verantwoordelijkheid gewezen.

Dit is een voorbeeld van de start van een nieuwe oefenplek in Uithoorn waarin kinderen hun stem kunnen laten horen en ontwikkelen. In het afgelopen jaar zijn er op vele plekken in het land mooie uitingen gegeven aan democratisch burgerschap. In bestaande én nieuwe vreedzame wijken zoals in Maastricht en Den Helder.
Dat gaat niet vanzelf. Samen met kinderen, ouders, bewoners en wijkprofessionals wordt iedere dag gewerkt aan een positief pedagogisch klimaat in de wijk. Ondanks de Corona-crisis zijn we met elkaar in staat geweest om de vreedzame beweging verder te versterken.

Op Padlet bieden we je een terugblik op de activiteiten in 2020.
Hou voor actuele informatie en ontwikkelingen zoals nieuwe podcasts, webinars en blogs, deze website in de gaten!

Vreedzame Nieuwsberichten