Community of Practice
Hoe ga je om met jongeren met extreme idealen en complotdenken? Hoe draag je in deze onzekere tijden bij aan de veerkracht van jongeren? Samen met een groep jongerenwerkers, beleidsmakers en wetenschappers gaan onderzoekers van de Vrije Universiteit op zoek naar antwoorden op deze vragen.

Als 'Community of Practice' wisselen zij tijdens een korte serie bijeenkomsten ervaringen uit. Het einddoel is om tot concrete handelingsperspectieven te komen. Het startpunt is de praktijk! De ‘Community of Practice’ maakt deel uit van het Europese EDURAD onderzoek. Dit project is erop gericht nieuwe pedagogische methoden te ontwikkelen om jeugdprofessionals te ondersteunen bij de omgang met extreme idealen. Voor het project wordt samengewerkt met Platform JEP.
De eerste bijeenkomst van de praktijkgemeenschap vindt online plaats op 1 juli van 11:00 tot 12:30. Twee andere bijeenkomsten vinden plaats na de zomervakantie in medio september en begin oktober. De precieze data worden afgestemd op basis van de beschikbaarheid.

Wilt u meedoen? Klik dan hier om u op te geven.

Wilt u meer informatie over de community of practice en het onderzoek email dan naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken..

Vreedzame Nieuwsberichten