Zo ziet de toekomst van Nederland eruit
In deze tijd van maatschappelijke onrust en spanningen vragen veel mensen zich af waar het met de wereld naartoe gaat. Wij zijn daarentegen hoopvol gestemd. Elke dag dat we werken aan het bouwen van de Vreedzame Wijk en het versterken van Vreedzame Scholen worden we gesterkt in deze gedachte. Meer dan 1000 basisscholen werken (sommigen al 20 jaar) met het programma de Vreedzame School, en met De Vreedzame Wijk bereiden we al ruim 10 jaar scholen, ouders, professionals, bewoners en sportverenigingen gezamenlijk jonge burgers voor op het leven in een democratische samenleving. In deze serie schrijven we over het contact met bewoners, kinderen en jongeren, over wat we samen kunnen bereiken en hoe iedereen daarin zijn of haar bijdrage kan leveren.

Redouan el Yaakoubi van stichting 'Durf Te Dromen'
Een half jaar geleden werd ik benaderd door Redouan el Yaakoubi. Redouan, een jongvolwassene van 25 jaar is opgegroeid als kind in de wijk Overvecht, heeft op een Vreedzame School gezeten, en is opgegroeid in een Vreedzame Wijk.

Rachida Lalouh, projectmedewerker Jeugd bij stichting 'Taal Doet Meer' én enthousiast ambassadeur van de Vreedzame Wijk
Gelukkig gaan in Corona-tijd heel veel dingen wel door. Onder het motto ‘mooie momenten moet je vieren’ stapte ik op 6 oktober jl op de fiets naar bedrijfsverzamelgebouw De Alchemist in Utrecht. Daar is stichting Taal Doet Meer gehuisvest, waar Rachida Lalouh werkzaam is als projectmedewerker Jeugd én enthousiast ambassadeur van de Vreedzame Wijk. Dit laatste was ook de aanleiding om live af te spreken.