"Er wordt aandacht in school gestopt, maar na schooltijd stopt het. We kunnen het niet alleen. En nu weet ik dat als ik een heel creatief meisje op school heb, dan bel ik [naam] en dan zeg ik: ik heb weer een talentje, kan ik haar naar jou doorsturen? En als ik een boef heb die zich heel erg zwaar misdraagt in groep acht, dan bel ik [naam].”
De kracht van een goed netwerk rondom kinderen in de wijk. Dit is een van de mooie voorbeelden van de rimpelingen die naar voren kwamen in het Waarderend Onderzoek dat Joyce Weeland van de Erasmus Universiteit Rotterdam mét het netwerk deed naar de impact van de Vreedzame Wijk IJsselmonde (Reyeroord) in Rotterdam-Zuid.
Het CORNER-project is een samenwerkingsverband (consortium) van mensen aan de Erasmus Universiteit Rotterdam en uit de wijken - zowel volwassen wijkbewoners als kinderen, uit scholen, uit welzijnswerk en uit hogescholen die een gedeeld doel hebben. CORNER wil de veerkracht van kinderen vergroten door hulpbronnen hiervoor in de wijk te versterken.