Caring is Sharing – How neighbourhood processes among parents can strengthen an educative civil society: A study on The Peaceable Neighbourhood 2.0
Maartje van Dijken
Same classroom, different citizenship learning opportunities
Lisa Hu, Thesis MSc Sociology, first supervisor: dr. Thijs Bol University of Amsterdam, Graduate School of Social Sciences Juli 2021
De Vreedzame Wijk: Verwachtingen en resultaten
Bob Horjus, dissertatie Universiteit Utrecht, 2021
Vreedzaam implementeren in de wijk
Danitchia Hendrickx Bachelor Social Work, Zuyd Hogeschool Opdrachtgever Stuurgroep Vreedzame Wijk Malberg - Maastricht
Het Effect van Waarderend Onderzoeken op Luistervaardigheden van Kinderen in de Context van Vreedzaam
Jorn Brouwer, onder begeleiding van: dr. Annika de Haan. Universiteit Utrecht, Faculteit Sociale Wetenschappen, 21 juni 2021
Werkt Vreedzaam?
Duurzame samenwerking tussen professional en ouder
Anouck R. van der Leij, Universiteit Utrecht, Sociale Wetenschappen, 24 juni 2018
Gelijkwaardigheid tussen oudermediator en professional
Sanne M. E. Teunisse, onder begeleiding van mw. I.M. Dielwart, MSc. Universiteit Utrecht, Sociale Wetenschappen, 23 juni 2018
Overzichtsdocument Gelijkwaardigheid & Duurzaamheid
Onderwijs en burgerschap: wat vermag de basisschool?
Leo Pauw, dissertatie Universiteit Utrecht, 2013
Neem je er iets van mee?
Roƫlle Boonstra en Laura Kanis, onder begeleiding van Dr. Bob Horjus. Universiteit Utrecht, Pedagogische Wetenschappen, 19 juni 2017
Impact van de Vreedzame aanpak op de burgerschapscompetenties van kinderen
Mehmet Day, onder begeleiding van: Dr. Chris Baerveldt. Universiteit Utrecht, Faculteit Sociale Wetenschappen, 23 juni 2014
De kinderen aan de andere kant van het spoor
Steijn J. van der Craats en Myrthe E. Spelbos, onder begeleiding van Dr. Bob Horjus. Universiteit Utrecht, 27 juni 2017
Oudermediatie de wijk in
Anouk Kopp en Elleni Hagen, onder begeleiding van Dr. Bob Horjus. Universiteit Utrecht, 30 juni 2017
Involving service users as co-producers in community delevelopment
University of Utrecht, Linda Taal
Het Vasthouden van Vreedzame Vaardigheden onder Wijkmediatoren in Overvecht
Simone de Graaff en Michelle van Bommel, onder begeleiding van Dr. Bob Horjus en Dr. Chris Baerveldt. Universiteit Utrecht, Pedagogische Wetenschappen, 3 juli 2017
Does it take De Vreedzame School to raise a child?
Annelies Buisman en Joy Weijer, onder begeleiding van Dr. Bob Horjus. Universiteit Utrecht, Pedagogische Wetenschappen, 5 juli 2017