Het Vragenspel de Vreedzame Wijk (de familie editie)

Dit kaartspel is speciaal gemaakt voor ouders en kinderen om samen te spelen. ABC Amersfoort, partner in de Vreedzame Wijken Liendert & Schuilenburg, heeft het spel ontwikkeld volgens de principes van de Vreedzame Wijk. Op een leuke en leerzame wijze ga je met kleine of grote groepen in gesprek. Zo leer je elkaar (en de wijk) nog beter kennen!
Lijkt je dit ook een mooie manier om toe te passen in jouw buurt of organisatie? Laat het ons weten.

Vreedzaam in woord en beeld

Doe je mee?

Om het Vreedzame gedachtegoed onder de aandacht te brengen bij opvoeders en kinderen in de wijk, hebben we enthousiaste mensen nodig die actie ondernemen, aanpakkers en doorpakkers. Heb jij een idee? Denk je dat je iets kunt doen in jouw wijk of buurt? Zoek je tips, hulp of inspiratie? Op deze pagina’s vind je voorbeelden en inspirerende initiatieven uit het hele land. Misschien vind je iets waar je direct mee aan de slag kunt. Als je je inspiratie wilt delen of wilt overleggen over jouw Vreedzame aanpak, neem dan gerust contact met ons op.

Jongeren en Democratie in de Volkskrant

Nieuwe trainers Vreedzame Wijk